Az informatikai üzemeltetés akkor működik jól, ha a felhasználók minimális mértékben találkoznak informatikai problémákkal. Az viszont már egyáltalán nem evidens, ki mit tekint problémának!
A világ folyamatosan változik – ez közhely ugyan, ám éppen az informatika, és az IT-hoz való hozzáállás az, ahol napi szinten tapasztalhatjuk, gyakorta kézzel foghatóan is ezt a változást. Ha megnézzük az emberek felhasználói szokásainak változását az elmúlt évek során, viszonylag jó képet kapunk arról, miként fog alakulni a jövőben.
Röviden: az emberek többsége használni akarja a technológiát, lehetőleg egyetlen gombnyomással.
Gondoljunk bele, hogy az az internet, ami ma pár kattintással egy laikus számára is elérhető bármely eszközről, tizenöt éve még komolyabb szaktudást igényelt. Ez az irány érhető tetten mindenütt, a mindennapok IT használatától kezdve az irodai környezeten át egészen az agráriumig.
A cégek, vállalkozások hatékonyságának növelése gyakorta azon múlik, hogy képesek-e észrevétlenné tenni, elrejteni az informatikai rendszert. Mivel ez biztosítja, hogy a felhasználók kényelmesen használhassák az IT rendszer szolgáltatásait. Legyen zökkenőmentes informatikai üzemeltetés az Ön cégénél is.
Láthatatlan informatika a mindennapokban
Az átlagos felhasználó nem, vagy csak ritkán gondolkodik az általa használt technológiákról, olyannyira, hogy gyakran nem is veszik észre azokat. A láthatatlanul működő információs technológia és az IoT (internet of things – dolgok internete) intelligensé teszi a környezetüket, és hatékonyabbá az életüket.
Ráadásul azt látni, hogy kifejezetten hálásak érte, ha az IT láthatatlanul van jelen. A márkahűségnél is fontosabb számukra, hogy az adott cég milyen mértékű UX-et, azaz felhasználói élményt kínál a technológiai megoldásai mellé.
Röviden: csak használni, és nem pedig érteni akarják az IT-t.
Ha ezt szem előtt tartja egy cég, akkor már félig sikert is aratott a piacon. Az átlagfelhasználó kifejezetten hálás, ha csak kattint egyet és máris használhatja az adott terméket. Függetlenül attól, hogy az okosóráját szinkronizálja a telefonjával, wifi hálózatra csatlakozik, vagy bankkártyával fizet.
Láthatatlan informatika a kis cégeknél, irodában
Vállalkozások esetében sincs túl nagy különbség a munkavállalók és üzletfelek hozzáállásában a hétköznapi felhasználókéhoz képest. Sőt gyakorta ez a két csoport egybeesik. Senki se várhatja el egy könyvelőtől, asztalostól, piackutatótól vagy tanártól, hogy képes legyen szervert konfigurálni, Wifi hozzáférési pontot behangolni. Ugyanakkor a munkatársak, vagy üzleti megbeszélésre érkezett partnerek használni szeretnék az IT szolgáltatásokat, például a Microsoft Teams-t.
Az irodában, munkahelyeken akkor valósulhat meg a „láthatatlan IT”, ha az informatikai infrastruktúra jól tervezett, stabilan működik. Ehhez profi szakember csapat szükséges, akik elegendő időt szánnak a rendszerek karbantartására és folyamatos felügyelet alatt működtetik a kritikus rendszereket. Ilyen mondjuk a Kermann IT is.
Márpedig manapság az informatikai rendszerek egyre összetettebbé válnak, olyannyira, hogy a robotika, az automatizálás, az IoT bevezetése már gyakorta megoldhatatlan házon belül. Ilyen esetekben is célszerű egy szakmai csapatot megbízni a hálózat fejlesztésével, kiépítésével, „láthatatlanná tételével”. Legyen zökkenőmentes informatikai üzemeltetés az Ön cégénél is.
Ha érdeklik a további tippek és érdekességek az informatika világából, akkor kövesse informatikai blogunkat, Facebook és LinkedIn oldalunkat!