Az automatikus adatmentés az egyik legfontosabb IT biztonsági feladat minden vállalkozás életében. Már akkor is létfontosságú, ha ezt nem írja elő törvény az adott cégnek. Ha pedig jogszabály írja elő, akkor egyenesen kötelező az adatmentés.

Az adatmentés történhet manuálisan is, ám ez több szempontból sem túl szerencsés. Amennyiben valamilyen oknál fogva a feladatot nem tudják elvégezni a munkatársak, vagy rosszul csinálják, akkor komoly veszélybe kerülhetnek az adatok.

Az automatizálás viszont drágának tűnhet mindazoknak, akik kevéssé járatosak az informatika világában. Pedig az automatikus adamtentés már rövidtávon is olcsóbb, mint a manuális, kézi adatmentés. Legyen profi automatikus adatmentés az Ön cégénél is.

Az adatmentés fontossága kis irodai hálózatoknál

Már sokat teszünk a cégért, ha az adatokról rendszeresen és következetesen biztonsági másolatot készítünk. Az adatmentések megakadályozzák a kritikus, és egyébként pótolhatatlan dokumentumok elvesztését merevlemez-összeomlás vagy a hordozó ellopása, elvesztése esetén.

Az automatikus adatmentés megszűnteti annak a veszélyét is, hogy ilyen jellegű veszteség miatt fel kelljen számolni a céget. Sajnos sok kisvállalkozás még mindig nem veszi elég komolyan az adatbiztonságot. Nincs, nem automatizált, vagy elavult módszerekkel történik az adatmentésük, holott a GDPR korában ez több mint felelőtlenség.

Most bemutatunk két egyszerű módszert, miként hozható létre a megfizethető, automatikus adatmentési rendszer kis irodai hálózatok esetében.

1. Automatizált adatmentés távoli rendszerrel: szinkronizálás a felhővel

Az adatok felhőben történő tárolása egyszerű és költséghatékony módja a fájlok biztonsági mentésének. Egyrészt ön és munkatársai távoli számítógépektől vagy táblagépekről is hozzáférhetnek az adatokhoz, méghozzá biztonságos módon.

Összetettebb megoldás esetén pedig gyakorlatilag az összes felhőalapú tárolási szolgáltatáshoz olyan szoftver társul, amely valós idejű szinkronizálást hajt végre, azaz az adatmentés állandó és lényegében azonnali.

A felhő alapú automatizált adatmentés költsége is nagyon kedvező. A választott cégtől és szolgáltatástól függően havonta néhány ezer forinttól pár tízezer forintig terjed. Természetesen a felhő alapú adatmentés sem mindenható, ezért nagyobb adatállományok esetén érdemes mellette önálló NAS-alapú adatmentést is alkalmazni.

2. Automatizált adatmentés helyi rendszerrel: biztonsági mentés NAS-ba

A kisvállalkozások számára az adatok biztonsági másolatának készítéséhez egy másik módszer a Hálózathoz Csatlakoztatott Tároló eszköz (azaz: NAS) vásárlása. A NAS lényegében egy kis, specializált számítógép, amely a vállalati helyi hálózathoz csatlakozik. Egy elfogadható minőségű NAS beszerzési ára néhány tízezer forintnál kezdődik.

A legtöbb NAS eszköz olyan ingyenes szoftveralkalmazással kapható, amelyet a számítógépekre kell telepíteni, hogy rendszeresen készítsen biztonsági másolatot az adatokról. A komolyabb NAS-ok egyaránt megoldják a helyszíni és a felhőben történő biztonsági mentést.

Összegezve

Összességében azt mondhatjuk, hogy az adatmentés automatizálása manapság nem igényel sem komolyabb IT tudást, sem jelentősebb anyagi ráfordítást, cserébe viszont szavatolja, hogy a kisebb vállalkozások még vis maior esetén is tovább működhessenek. Legyen profi automatikus adatmentés az Ön cégénél is.

Ha érdeklik a további tippek és érdekességek az informatika világából, akkor kövesse informatikai blogunkat, Facebook és LinkedIn oldalunkat!