Ahogy azt a Microsoft már korábban beharangozta, 2020. október 13-án megszűnt az Office 2010 támogatása. Ahogy minden Office (és Microsoft) termék esetében, úgy az Office 2010-nek is egy meghatározott időtartamig (pontosan 10 évig) tartott a hivatalos támogatása, aminek idén ősszel véget vetett a Microsoft.

Ennek értelmében nem lesznek bővítmények már az Office ezen verziójára, illetve felhagynak a biztonsági frissítések kiadásával. Természetesen a csomagban foglalt alkalmazások továbbra is működőképesek maradnak, de nem ajánlott az elavult verziók használta, leginkább biztonságtechnikai okokból.

Mit jelent pontosan a támogatás megszűnése?

Tulajdonképpen a technikai támogatás végét. Nem kap több frissítést, hibajavítást, biztonsági javításokat, ami miatt meglehetősen sebezhetővé válik az esetleges támadókkal szemben. Aki eddig igénybe vette a telefonos vagy chaten keresztüli támogatás-kérést, az a fenti dátum óta már nem teheti meg.

A továbbiakban a súgó alatt található anyagok már sem frissülni, sem bővülni nem fognak, az online felületeken fellelhető anyagok egy részét pedig eltávolítja a Microsoft. Ezen felül a Microsoft hivatalos webhelyéről nem lehet már letölteni az Office 2010-et.

Mit tehetünk?

Vállalkozások esetén mindenképpen ajánlott egy megfelelő frissítési terv elkészítése után megfontolni a termékváltást. Ez történhet Office 2019-re vagy Microsoft 365-re. Utóbbinak nagy előnye, hogy folyamatosan, akár havonta érkeznek rá frissítések és új megoldások, míg a 2019 a két évvel ezelőtt megalkotott állapotában elérhető, és a szokásos hibajavítások és biztonsági frissítések érkeznek csak rá. Amennyiben a 2019 mellett döntünk, úgy egy egyszeri alkalommal kell gépenként megvennünk a szükséges liszenszeket, míg Microsoft 365 esetén felhasználó-alapú előfizetést vásárolunk, amivel akár öt PC-re vagy Mac eszközre, illetve további mobileszközökre telepíthetjük a megvásárolt alkalmazásokat.

A Microsoft 365-re váltás előtt azonban mindenképp érdemes szakember segítségét kérnünk, ugyanis feltétlenül meg kell felelnünk a minimális rendszerkövetelményeknek. Egy megfelelő felmérést követően megfontolhatjuk az egész vállalat átállását a számunka legmegfelelőbb Office megoldásokra.

Melyik Microsoft 365 a legmegfelelőbb a cégem számára?

Más cégek, más-más igények. Természetesen sok mindentől függ, melyik vállalat milyen alkalmazásokat szeretne használni. A Microsoft két főbb csoportra osztotta az ajánlatait a szerint, hogy mekkora vállalat szeretné a szolgáltatásaikat és csomagjaikat igénybe venni.

Kis és közepes méretű vállalatoknak (max 300 fő) az alábbi csomagokban:

  • Microsoft 365 Vállalati standard verzió
  • Microsoft 365 Vállalati prémium verzió
  • Microsoft 365-alkalmazások (ez csak az Office alkalmazásokat tartalmazza)

 

Már a vállalat standard verzióban is megtalálható minden alapszoftver, amire szükségünk lehet, többek között az Outlook, a Word és az Excel is. Ezek mellett már megjelennek a felhőalapú szolgáltatások, mint a Teams, ami segíti a csapaton belüli és kívüli távoli kommunikációt, illetve a OneDrive és a Sharepoint, amik segítségével fájlokat tudunk megosztani és kezelni, valamint segíthetjük a vállalati csoportok egymás közötti kommunikációját és tudásbázis kiépítését. Megkapjuk még az Exchange Online levelezőszolgáltatást is, amivel hozzáférhetünk az emailjeinkhez, a naptárunkhoz, címzettjeinkhez és feladatainkhoz PC-n, weben és mobilon keresztül is.

Ezekről bővebben a Microsoft oldalán bármikor tájékozódhatunk.

A másik kategória az előbbinél nagyobb, 300 fő feletti nagyvállalatok számára javasolt csomagokat tartalmazza:

  • Microsoft 365 E3
  • Microsoft 365 E5

 

A különböző csomagok különböző szintű biztonsági és megfelelőségi szintű szolgáltatásokat nyújtanak, érdemes ezekről is a Microsoft honapján tájékozódni.

Forduljon hozzánk bizalommal, amennyiben segítségre van szüksége az Office-váltással kapcsolatban. Cégünk teljeskörű szolgáltatást nyújt a tervezéstől egészen a kivitelezésig, majd a támogatás és folyamatos frissítés terén.