A technológia egyre inkább fejlődik, a trendek viszont azt mutatják, hogy az iskolákba hamarabb fognak begyűrűzni a VR eszközök, mint elterjedni a lakosság körében.
Az osztálytermekben könnyen hasznosíthatják arra, hogy segítsék vizuális kontextusba helyezni és kézzel fogható közelségbe hozni a történelmi eseményeket, a tudományt és a kultúrát. Kutatások támasztják alá, hogy a vizuális ingerekre sokkal hatékonyabban emlékszünk vissza, mint a hallott vagy olvasott szövegre, tehát segíthet a diákoknak a tanulásban, sőt, a hátrányos helyzetű vagy tanulási nehézségekkel küzdő gyereknek is előrelépést jelenthet.
Természetesen arra várnunk kell, hogy hazánkban is elterjedjen vagy egyáltalán megjelenjen, de a világ több pontján már kísérleteznek a bevezetéssel. Az Oculus VR bejelentette ugyanis, hogy a cég Oculus Oktatási divíziójának egy kísérleti programjának keretein belül első körben Seattle-i, tajvani és japán iskolákban terjesztik a Rift headseteket és a standalone Go headseteket. Először a tanárokat és más résztvevőket tanítják meg az eszközök használatára, a VR oktatásra, és persze cél az is, hogy visszajelzést kapjanak arról, miként tudják jobban megérteni a technika szerepét az osztálytermekben és még hatékonyabb eszközöket fejleszteni.
Tajvanon a megállapodás szerint múzeumokban és könyvtárakban fogják kihelyezni a headseteket, hogy ott a látogatók interakcióba léphessenek a kiállításokkal és a vizuális oktató-programokkal. Japánban a fókuszt az online és távoktatás segítésére helyezik, így könnyítve meg azon diákok helyzetét, akik fizikailag nem tudnak jelen lenni a tanórákon. Washingtonban pedig annak a kifejlesztésén dolgoznak, hogy a diákok és tanárok közösen alkossanak olyan VR tartalmakat az iskolák számára, amiket később felhasználhatnak.
Ennek apropóján az Oculus ki is adott három új kísérletet az Oculus Store-ban. Az egyik a női tudósok és kutatók elért eredményeit állítja fókuszba (Breaking Boundaries in Science), a másik a Titanicon kalauzolja végig a látogatókat (Titanic VR), a harmadik pedig a Hoover gáthoz visz el bennünket és mutatja meg, miként fest a gigantikus építmény (Hoover Dam: IndustrialVR).
Forrás: theverge.com