Minden hónapban több millió Chrome felhasználó találkozik olyan oldalakkal, melyek esetében a mobilos feliratkozásra vonatkozó információ mennyisége nem megfelelő –kezdi a hírét a Chrome, és milyen igazuk van,

Feltehetőleg a ők is észlelték, hogy felhasználói szempontból nem valami barátságos homályos felhasználási feltételeket támasztani. Épp ezért a decemberi Chrome frissítésben az ilyen oldalak esetén már értesít minket a böngésző, hogy megfelelően informálva tudjunk mobil-alapú szolgáltatás-feliratkozásokat végrehajtani. Meglesz majd a lehetőségünk arra, hogy feliratkozzunk, amennyiben szeretnénk, vagy visszamenjünk, ha nem akarunk élni a lehetőséggel.

Előny lesz ez minden olyan oldal esetén, aminél jelenleg – szándékosan vagy gondatlanságból – nem kapunk elég információt arról, hogy pontosan mennyibe fog kerülni az, amire feliratkozunk, és majd csak a következő havi számlából derül ki, hogy ezt ennyiért mégsem szeretnénk. Pontosan ennek elkerüléséhez kapunk segítséget, három egyszerű kérdés megválaszolásával:

  • A számlázási információ jól feltüntetett és egyértelmű a felhasználók számára?
  • A feliratkozó számára megfelelően látható a szolgáltatás ára, mielőtt beleegyezne a feltételekbe?
  • Könnyen értelmezhető a díjszabási struktúra?

Amennyiben az oldal, amit épp böngészünk, nem képes erre a három kérdésre megfelelő választ adni, akkor egy figyelmeztetés jelenik majd meg.

Persze ha valakit egyszer elkaszáltak, az nem jelenti azt, hogy nem lehet rajta változtatni, természetesen minden oldalnak lehetősége lesz jelezni, ha módosította a korábbi szokásait, s megfelelő ellenőrzés után ismét zöld utat kaphatnak a Chrome-tól a feliratkozások.

Nem csak ezeket a jól bevált szokásokat akarja Chrome 71 megregulázni, emellett a régóta esedékes reklám-szigorításokat is bevezeti. Mit jelent ez? A kéretlen reklámok mindannyiunk életét megkeserítik, de míg a postaládánkba hajigált szemetet jobb esetben kiszedi a spam szűrő (vagy mi magunk dobjuk ki olvasás nélkül, legyen az e-postaláda vagy valódi), addig az általunk látogatott oldalakon megjelenő kéretlen reklámok blokkolásában nehezebb dolgunk van. A különböző reklámblokkoló add-onok nem mindig jelentenek segítséget, főleg olyankor, mikor az oldal nem is engedi, hogy elolvassuk, amit szeretnénk, míg ki nem kapcsoltuk az adblockert.

A Chrome itt most kimondottan azokra a reklámokra fókuszál, amik károsak és megtévesztők lehetnek, többek között amik úgy ugranak fel, mintha rendszer által küldött információk lennének, amik automatikusan, kérdezés nélkül átirányítanak minket valahova vagy amik a személyes információinkra pályáznak.

Persze nem rögtönítélő bíróságról beszélünk: a Chrome 30 nap türelmi időt hagy minden olyan oldalnak, amelynek visszaélő magatartását jelentették, tehát lesz elég idejük a bevált gyakorlataikon változtatni. Utána viszont könyörtelenül blokkolni fognak minden egyes reklámot az adott site-on, legyen az károsként megítélt vagy sem.

A felhasználóknak is meglesz a lehetőségük arra, hogy ezt az opciót kikapcsolják, de általánosságban a felhasználók nagy része minden az alapértelmezett beállításokat használja, tehát a weboldalaknak jó lesz körültekintőnek lenniük, mert komoly üzleti hátrányba kerülhetnek, ha nem figyelnek.

 

Forrás: https://blog.chromium.org/